Skoda Roomster / Fabia II dolozenie TPMS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamdn
    Ambiente
    • 2019
    • 116
    • Octavia II (1Z3)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    Skoda Roomster / Fabia II dolozenie TPMS

    Witajcie,

    probuje uruchomic w Roomsterze 2013r posredni pomiar TPMS (przez pompe ABS). Klawisz podlaczony, udalo mi sie zakodowac zegary (kontrolka opony zapala sie przy przekreceniu kluczyka i gasnie po chwili) ale mam problem z pompa ABS. Probowalem podpinac kabelek resetujacy z przycisku we wnetrzu do wskazanego pinu wg danych z ELSA - teraz z glowy pisze probowalem bodaj 4, 28 i 35 (info z internetu rowniez). Bez rezultatu. Mimo zakodowania ABS wg kalkulatora (pompa przyjmuje kodowanie) system nie chce potwierdzic nacisniecia klawisza gongiem i kontrolka... Dodam ze bez problemu udalo mi sie uruchomic Hill Holder.

    Pomozecie??

    Pozdrawiam
    adamdn
    CFHC:
    140 HP-> 185 HP
    320 Nm -> 436 Nm
  • Angel
    Rider
    • 2008
    • 503
    • Octavia III combi (5E5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    #2
    Ja miałem fabię II fl z 11 roku i miałem zakodowany TMPS i HHC. Pin nr 4 z przycisku na pin 4 w pompie ABS, idodatkowe zasilanie z bezpiecznika SB4 na pin 35 w pompie Z tego też bezpiecznika zasilanie idzie na pin 1 do włącznika tpms. Jak chcesz schemat to zapraszam na PW
    Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.
    Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

    Komentarz

    • adamdn
      Ambiente
      • 2019
      • 116
      • Octavia II (1Z3)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Kurcze - u Ciebie to faktycznie dobrze to wyglada. Jest opcja "Tire Pressure Monitoring System Installed". U mnie tego nie ma - jest tylko "Hill Holder installed" i to dziala bez problemu. Zakodowalem korzystajac z rosyjskiego kalkulatora ESP (moje jest w wersji 9.0 bodaj), kodowanie pompa przyjela ale nacisniecie klawisza nie daje zadnego rezultatu. Podlaczalem tak jak pisales - pod PIN 4. Pozniej juz zaczalem kombinowac z innymi, znalezionymi w internetach. Rozwazam juz nawet wymiane pompy na inna tylko na jaka? Chcialbym zeby miala i TPMS i HHC... Ale to tak w ostatecznosci oczywiscie
      CFHC:
      140 HP-> 185 HP
      320 Nm -> 436 Nm

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        ja poległem na tym w żonowej fabii 2FL 2011, dokładnie to samo nie mogę pompy zakodować poprawnie, guzik nie reaguje, klops. doczytałem że pompę trzeba zmienić.
        Obecnie mam

        Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 6R0-907-37x-ABS80.lbl
        Part No SW: 6R0 907 379 S HW: 6R0 907 379 AB
        Component: ABS8.2 front H03 0001



        podrzuciłbyś tego kalkulatora? porównam ze swoim
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • Angel
          Rider
          • 2008
          • 503
          • Octavia III combi (5E5)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          W fabii siedzi pompa 6r0907379al i ona ma HHC plus TPMS
          Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

          Komentarz

          • adamdn
            Ambiente
            • 2019
            • 116
            • Octavia II (1Z3)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez Angel Zobacz wpis
            6r0907379al
            Czyli tylko wymiana na taka pompe przyniesie porzadany efekt? Rozumiem ze pompa plug and play - elektrycznie wyprowadzenia pinow takie same czy trzeba cos przepinowywac??
            CFHC:
            140 HP-> 185 HP
            320 Nm -> 436 Nm

            Komentarz

            • Angel
              Rider
              • 2008
              • 503
              • Octavia III combi (5E5)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis

              Czyli tylko wymiana na taka pompe przyniesie porzadany efekt? Rozumiem ze pompa plug and play - elektrycznie wyprowadzenia pinow takie same czy trzeba cos przepinowywac??
              Pewnie tak. Ja miałem tą pompę seryjnie zamontowaną.
              Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                elektrycznie będą zapewne ok.
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • adamdn
                  Ambiente
                  • 2019
                  • 116
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Dobra Panowie, postanowione - wymienie pompe Najpierw musze skonczyc to co rozgrzebalem juz wczesniej ale wymienie na pewno i postaram sie zdac relacje dla potomnych. Powiedzcie tylko jeszcze:

                  1. Czy mozna pompe podlaczyc do instalacji auta na krotko (bez montazu przewodow hamulcowych) zeby sprawdzic czy jest komunikacja i te opcje, ktore mnie interesuja czy cos moze sie uszkodzic bez podlaczenia hydrauliki?

                  2. Czy po takiej wymianie kompletnej pompy trzeba w jakis magiczny sposob ja odpowietrzyc?
                  CFHC:
                  140 HP-> 185 HP
                  320 Nm -> 436 Nm

                  Komentarz

                  • adamdn
                    Ambiente
                    • 2019
                    • 116
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    No to mamy rozwiązanie problemu

                    Zamówiłem pompe "6r0907379al" wskazaną przez Angela. Pewnie by działała ale to chyba ESP 8.2 i ma zupełnie inne podłączenia. Po wpięciu wtyczki brak komunikacji z modułem - sporo pinów zamienionych. Nie chciałem ryzykować z przepinowywaniem, szczególmie ze kabelki krótkie. Pompe oddałem.

                    Zmotywowało mnie to do szukania informacji, raz jeszcze, o pinach mojego ESP 9.0i. Po wieeeelu poszukiwaniach znalazlem na rosyjskim forum informacje (jedną!) o dokładaniu ESP w Polo 6R. I to był strzał w dziesiątkę. Podano tam jedną informację, której potrzebowałem. I teraz mam działające HHC i TPMS!!!

                    Dla potomnych:
                    1. W przypadku ESP 9.0i pin od klawisza TPMS wpinamy do pinu 12 w pompie ABS
                    2. Żeby zakodować pompę trzeba to zrobic w ciemno, gdyż (przynajmniej u mnie) nie było jej widocznej od razu do zaznaczenia tak jak HHC. Ja w tym celu użylem ESP Calculator gdyż długie kodowanie ma wpleciony nr VIN. Zaznaczacie tam co chcecie, wklejacie kodowanie np. do VCDS i wszystko powinno smigać. Taka ukryta opcja a dziala
                    CFHC:
                    140 HP-> 185 HP
                    320 Nm -> 436 Nm

                    Komentarz

                    Pracuję...